MERKÜR’ÜN ÇARŞAMBASI/ *”HYBRIDS (2017)” ANİMATED SHORT FİLM


Aslı’nın Animasyon Kısa Film Seçimi…

HYBRIDS (2017) : Animasyon Kısa Bilim Kurgu Filmi

Film adına tıklayarak imdb sayfasına ulaşabilirsin!

Diyorum ki; kimse okumuyor, neden hala çabalıyorsun? Sonra, tuhaf bir şeyler oluyor ve yüreklerine dokunulmuş birileri peyda olup, yazıyorlar. Ve ben, utanıyorum. Sanırım bir labirentin içine hapsolmuşum, tek çıkışım da yazmaya devam etmekmiş… Sanırım… Geçen haftanın çarşambasını atladığım için BENİGNİ (2009) adlı çalışmayı tamamlayıp yayınladım. Bu çarşamba, Merkür‘den bu filme işaret edildi. Ancak mazeretler üretirken yine “yaz!” komutuma dokunuldu ve karşımızda ödüllü olmasının, emeğinin diğerlerinden azıcık fazla olmasının keyfiyle “Melezler 2017” ve inceleyelim:

HYBRIDS (2017) : 5 Fransız 3D sanatçısı ve Fransız animasyon okulu öğrencileri olan Florian Brauch, Matthieu Pujol, Kim Tailhades, Yohan Thireau, Romain Thirion tarafından yönetilen, animasyon kısa filmi, CGI & VFX tarafından görsel efekt ve CGI çalışma kalitesindeki olağanüstü başarısı için COLCOAVisual Effects Society, Oscar denilen En İyi Kısa Animasyon Film dalında Akademi Ödülü kazanmıştır. Fransız yapımı ve MoPA okulu stüdyolarında üretilmiştir. Anime, 6 dakika sürer. Arıca film, The animasyon Showcase 2018 dünya turunu onurlandırmış yapımlardan biridir.

MOPA okulunda mezuniyet filmi olarak hazırlanan animenin öğrenci röportajını yapan Adobe Substance 3D web site yazarı Pierre Bosset‘ın içeriğini paylaşıyorum. Orijinal içeriğe mavi kelimelere tıklayıp ulaşabilirsin.

Romain Thirion – Filmdeki karakterlerin çoğunun tasarımından, modellenmesinden, tekstüre edilmesinden ve gölgelenmesinden sorumluydum. Ayrıca tüm besteleri yaptım. Fikir dalıştan ve okyanusta çöp bulmaktan ve doğanın savunmasını geliştirmek için kirliliği nasıl kullanabileceğini düşünmekten geldi. İlk büyük zorluk, doğru karakterleri tanımlamak ve arketipsel karakterler yaratmak için doğru hayvanları bulmaktı. Daha sonra bu yaratıkları içeren farklı diziler için fikirler bulduk. Beş yıllık programımızın son yılında, tam CG’de yaklaşık 6 dakika uzunluğunda bir kısa film üzerinde çalışma şansımız oldu. Yönetmenlikten CG ve ses tasarımına kadar her şeyden sorumlu beş kişiydik. Sadece müzik dışarıdan yapılmıştır. Filmin tüm varlıklarında Substance Painter kullandık. Kayalar için yalnızca bir ev yapımı doku ön ayarının kullanıldığı, doğal görünmesi için çok hızlı bir iş akışımız vardı ve Substance Painter harmanlamamıza gerçekten yardımcı oldu.

Matthieu Pujol – Yengeç ordusunu oluşturmaktan sorumluydum, ayrıca tüm FX’i yaptım ve Kim ve Romain ile çeşitli ortamlarda çalıştım. Substance Painter’ın büyük bir avantajı, ön ayarlarımızın yeniden kullanılabilirliğiydi. Yengeç ordusu için bir yengeç için doğru hissi bulmam gerekiyordu ve sonra tüm orduyu almak için çok hızlı bir şekilde rastgele seçme, bazı maskeleri ve renkleri değiştirme ile akıllı maskeler harika sonuçlar almanın gerçekten hızlı bir yolu oldu.

Kim Tailhades – Squid’i yaratmaktan sorumluydum, ortamın dekorunun ve aydınlatmanın çoğunu. Kalamarın yaratılışı diğer karakterlerden farklıydı. Çok büyük olduğu için kafanın organik kısmı için farklı UDIM’ler ile çalışmak zorunda kaldım. Bu kısım için, esas olarak taban için oluşturulan dokular ve çok sayıda resim vardı. Tüm metal kısımları için her bir parçayı ayrı ayrı çalıştım. Substance Share‘de bulduğum materyaller bana çok yardımcı oldu.

Florian Brauch – Animasyonun bir bölümünden sorumluydum. Ayrıca yengeçler, LED kuleler ve bir çok ön görselleştirme yaptım. Orijinal fikir okuldaki 4. yılımızda bulundu ve fikri bu noktada geliştirdik. Üretimin kendisi Eylül 2016’da başladı ve Haziran 2017’de sona erdi.

Yohan Thireau – Animasyonun bir bölümünden, teçhizatların çoğundan ve yengeçler için kalabalık simülasyonundan sorumluydum. Teknik işlem hattı için modellerin çoğunu ZBrush ve Maya’da yaptık, onları Substance Painter’da dokuladık ve Arnold in Maya’da render yaptık. Ayrıca kalabalık için Golaem, FX için Houdini ve kompozisyon için Nuke kullandık.

ÖĞRENCI KISA FILMI HYBRIDS 2017 ve Pierre Bosset; 17 Ağustos 2017 yapılmış röportaj içeriği için mavi kelimelere tıklayın. İşte 5 dâhimizin fotoğraflarını paylaştım.

Biraz teknik bilginin haricinde, bu konuyla ilgilenen öğrenci ve öğretmenlere Adobe.com’a ait olan Substance 3D tekstüre uygulamalarını ücretsiz kullanmak mümkün, sitede şu şekilde bir ifade ile anlatılmış: “Substance 3D tekstüre uygulamaları, Substance3D.com’da Öğrenciler ve Öğretmenler için hala ücretsiz olarak mevcuttur. Dört Adobe Substance 3D uygulaması, Yüksek Öğrenim kolejleri ve üniversiteler için Creative Cloud Tüm Uygulamalar planlarına hiçbir ek ücret ödemeden dahildir. Substance 3D Assets, Yüksek Öğrenim planına dahil değildir. K-12 kurumlarının şu anda bu teklife erişimi yoktur.”

Filmde geçen karakterlerin hikayesi için Pujol, “En ikonik su altı yaratıklarından bazılarıyla başladık” diyor. Her karakter için – köpekbalığı, orfoz, yengeçler, kaplumbağa, akbaba – ekip üyeleri belirli bir kişilik bulduk ve hayatta kalmasına yardımcı olacak çöplerle eşleştirdik. Örneğin orfoz, hacimli, yuvarlak şekline birleştirilen bir yağ variliyle melezleştirildi. “Bundaki acıyı ve ıstırabı göstermek istedik – bir peri masalından çok uzak bir şey” diye açıklamış: Doğal deniz hayatına göre nasıl bir yol izlenmiş, kimin kime gücü yetmiş, kim kimden kaçabilmiş, kim kaçarken kurtuldum derken Aslı’nda kime yem olmuş? Yukarıda paylaştığım video ile 6 dakikayla tamamını izleyebilirsin.


“Eğer kalbinizde birikmiş cümleler, aklınızı işgal etmiş fikirler kâğıda dökülmezse, bir başkasına aktarılmazsa, paylaşılmayanlar, insan kalbini zamanla içten içe aşındırmaya başlar.”

Tarık Tufan

Covid 19 ile mavi gezegenin can çekişmesini de gözler önüne seren bir çok olay yaşadık, yaşıyoruz. Toprak ana ve denizlerimiz ve hatta doğal yaşamın insanlara sunduğu tüm kaynaklar adına bu filmden bir feyz alabiliriz düşüncesindeyim. Neler yaptık? Neler oldu? Neler olacak ve biz tüm bu olanların dahi olacakların ışığında nasıl bir yol izleyeceğiz?

Uyum sağlamak, yaşamın olmazsa olmazlarındandır. Şu zamanda yaşadığımız Pandemi’yle uyum sağlama çalışmalarımın verimli geçmesini umuyorum. Yetersiz çabam için önce kendimden özür dilerim. Ve yakın gelecekte mirasımız olan denizdeki vahşi yaşamı da düşünülemez sonuçlarla çevrelerine uyum sağlamaya zorluyor. Melezler, okyanusun derinliklerinde hayatta kalmanın acımasızlığı ve çevre kirliliğinin yaşamdaki yıkıcı etkilerini ortaya koyan 3D animasyon filmi olarak, bir hatırlatmadır.

Hybrids fikri, dalgıç olan Romain Thirion’un okyanus kirliliğinde ciddi bir artış fark etmeye başlamasıyla doğmuş. Bir dalış sırasında, kuma gömülü parlak bir şey görüp küçük bir balık olduğunu zannederken o şeyin bir şişe kapağı olduğunu görerek yaşadığı hayal kırıklığıyla ortaya çıkmış ve filme ilham veren ışık bu şekilde gözüne yansımış.

Gerçek hayatı taklit etmek için zekice tasarlanmış bu anime filmi sunduklarında, arka planda kollektif bir temenni varmış “Hibritleri gördükten sonra sadece bir kişi kötü alışkanlıklarını değiştirseydi, bu bizim için şimdiden büyük bir başarı olurdu.” Serafima Serafimova tarafından yazılan shortoftheweek.com‘da yazılan içerikten alıntılanmış ve esinlenilmiştir. Orijinal yazı için mavi kelimeler sihir tadındadır. Bu kafadar beşlinin temennilerinin üzerine söz bulamadım. !

Aslı’nın Denizlerinde Gezinen Melez Kaplumbağa’sı!

“Hiçbir araç, hiçbir tehdit, hiçbir ceza, yeryüzünden haksızlığı kaldıracak güçte değildir.”

Gogol

O gücü diliyorum!

Aslı’nda Her Şey Aslı İçin…

MERKÜR’ÜN ÇARŞAMBASI/ *”HYBRIDS (2017)” ANİMATED SHORT FİLM” üzerine 4 yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s